Biegi

Zimowy Półmaraton Gór Stołowych

Zimowy Półmaraton Gór Stołowych, impreza organizowana od 2015. Start odbywa się w Karłowie, meta natomiast jest niecałe 2 km dalej (mierzone najkrótszym szlakiem) i 150 metrów wyżej przy schronisku górskim na Szczelińcu Wielkim. Dla mnie to sa pierwsze zawody biegowe w górskim terenie. Pomysł na to by się zapisać na ten bieg przyszedł mi do …

Chatka Górzystów

Góry Izerskie, Chatka Górzystów – na trasie naleśnikowego szlaku Chatka Górzystów, jedno z czterech schronisk w Górach Izerskich, a wg. mnie najlepsze schronisko w tych górach. Nie uświadczymy tu wielkich wygód, brak prądu, wszędzie daleko, nie dojedziemy tu kolejką… Czyli same zalety! Jedną z atrakcji jest park ciemnego nieba ( jeden z pierwszych w europie …

Śnieżnik

Śnieżnik, Śnieżnik Kłodzki czy też Kładska Śnieżka te nazwy możecie usłyszeć pytając o najwyższy szczyt Masywu Śnieżnika. Szczyt wznosi się na 1423 m. n.p.m. Dzięki temu jest czwartą górą pod względem wysokości w Koronie Gór Polskich. Na szlaku prowadzącym na szczyt na wędrowców czekają wspaniałe widoki, schronisko górskie z wyśmienitym żurkiem oraz wieża widokowa. Dla …

Stóg Izerski, Góry Izerskie

Stóg Izerski może i nie jest najwyższym szczytem w Izerach, ale z pewnością jest jednym z ważniejszych punktów tamże. Poniżej szczytu (jakieś 40 metrów) znajduje się Schronisko PTTK na Stogu Izerskim, a w jego sąsiedztwie Górna Stacja Kolejki Gondolowej. Na szczyt można się dostać szlakiem lub wspomnianą wcześniej kolejką. My oczywiście wybraliśmy pieszą wersję trasy, …

Schronisko Odrodzenie, Karkonosze

Schronisko Odrodzenie to jedno z najładniej położonych schronisk w Karkonoszach, znajduje się nad Przełęczą Karkonoską. Z Tarasu widokowego rozpościera się widok na czeskie Karkonosze oraz na grań w kierunku Szrenicy. Do schroniska można dojść na kilka sposobów, my wybraliśmy łatwy trawers zielonym szlakiem. Trasa specjalnie wybrana by oszczędzić zmęczone nogi. Jest na tyle łagodna, że …

Śnieżka, Karkonosze

Gdy spędzamy urlop w Karpaczu obowiązkowym punktem wycieczki jest dla nas Śnieżka! Tak samo było w tym przypadku więc od razu po zameldowaniu ruszyliśmy na szlak. Zapraszamy na wycieczkę! Ruszamy na szlak Bezpośrednio z kwatery, która jest usytuowana na Skalnym Osiedlu ruszamy na szlak. Pierw przebijamy się nieoznakowaną ścieżką w kierunku żółtego szlaku. Droga jest …

Góry Kamienne, Bukowiec 898 m n.p.m.

Kolejna propozycja krótkiej wycieczki w okolicach Wałbrzycha. Dziś zabierzemy was w Góry Kamienne na Bukowiec. Wyruszamy standardowo spod schroniska Andrzejówka ponieważ jest to dobrze skomunikowany węzeł szlaków turystycznych. Kierujemy się w prawo czerwonym szlakiem w kierunku wyciągu narciarskiego. Po naszej lewej stronie możemy dostrzec masyw Waligóry. Idąc dalej szlak zaczyna się mocniej wspinać aż dochodzimy …

Góry

Góry Sokole, Krzyżna Góra 654 m n.p.m.

Będąc w Rudawach Janowickich nie sposób przejść obojętnie obok Gór Sokolich, nad którymi górują Krzyżna Góra i Sokolik Duży. Góry Sokole są niewielkim masywem górskich wchodzącym w skład Rudaw Janowickich, chcielibyśmy was zaprosić na krótką wizytę na dwóch najpopularniejszych szczytach, zapraszamy. Start Wędrówkę zaczynamy na parkingu na Przełęczy Karpnickiej (obecna cena parkingu to 15 zł.). …

Góry Kamienne, Ruiny zamku Rogowiec 870 m. n.p.m.

Gdy jesteś w okolicach Wałbrzycha i masz mało czasu na wędrówke po górach to najlepszym wyjściem jest dojechać pod schronisko Andrzejówka i ruszyć na małą pętlę po okolicznych szlakach. My właśnie tak zrobiliśmy i za cel obraliśmy ruiny zamku Rogowiec. Trasa przyjemna i do pokonania przez każdego piechura bez względu na kondycję fizyczną 🙂 Start …

Karkonosze, Śnieżne Kotły

Śnieżne kotły to pamiątka z czasów plejstoceńskich gdy większość Polski była pokryta lodem. Cofający się lądolód pozostawił po sobie między innymi karkonoskie kotły. Cały teren Kotłów jest ściśle chroniony ze względu na swoje alpejskie warunki i rzadkie okazy fauny i flory. Wędrujmy tylko wyznaczonymi szlakami. Start Trasa: Parking pod domem Hauptmanna – Czarny Kocioł – …